Vzorové školy
Fenomény sveta
Vzorové školy realizovali Fenomény sveta v každej forme implementácie a spoločne s našimi koordinátormi zapojili do testovania viac ako 440 žiakov.
V školskom roku 2019/2020 sa všetky tieto školy rozhodli zaradiť Fenomény sveta do rozvrhu ako trvalú súčasť vyučovania.
Základné údaje
O škole
Prečo sa zapojili?
ZŠ, Sabinov
Komenského 13, Sabinov
Riaditeľ školy: Mgr. Peter Haas
Koordinátori projektu: Mgr. Katarína Kurucová, RNDr. Zuzana Hanudelová
2018/2019
Implementácia: Tematický týždeň
Fenomén: Voda
Ročník: 5.B
Počet žiakov: 29
2019/2020
Implementácia: Školský predmet + projektový týždeň
Fenomén: Voda, Vzduch
Ročník: 5.A, 5.B, 6.B
Počet žiakov: 90
ZŠ, Sabinov
Komenského 13, Sabinov
Vízia školy
„Život je učením a učenie je životom.“
Základné údaje
Základná škola patrí medzi významné školy v okrese Sabinov. Má vyše 50-ročnú históriu, je druhou najväčšou školou v meste Sabinov a má širokú spádovú oblasť. Školu navštevuje vyše 600 žiakov. V škole zriadili športovú triedu a tiež športové oddelenia tried. Aj vďaka tomu patrí škola dlhodobo k favoritom a silným konkurentom v celoslovenských športových súťažiach. Do edukácie sa snažia zavádzať inovatívnosť, zážitkovosť, osobnú skúsenosť, atraktívnosť a moderné technológie. Najväčším úspechom školy sú však jej bývalí žiaci, z ktorých mnohí zastávajú významné verejné funkcie, či vysoké manažérske pozície.
ZŠ, Sabinov
Komenského 13, Sabinov
Do projektu sme sa zapojili preto, že je naozaj dobrý pre deti aj pre učiteľov. Keď sme o ňom rozprávali kolegom, myšlienka sa im páčila a mali chuť podieľať sa na jeho realizácii.
RNDr. Zuzana Hanudelová
Základné údaje
O škole
Prečo sa zapojili?
Gymnázium, Poprad
Kukučínova 4239/1, Poprad
Riaditeľ školy: PaedDr. Vladimír Lajčák, PhD.
Koordinátori projektu: PaedDr. Beáta Taylorová, PhD., Ing. Daniela Kopinská
2018/2019
Implementácia: Súčasť predmetov
Fenomén: Voda
Ročník: Kvarta
Počet žiakov: 28
2019/2020
Implementácia: Školský predmet
Fenomén: Voda, Slnko, Vzduch, Kultúra, Komunikácia
Ročník: Tercia, Kvarta
Počet žiakov: 57
Gymnázium, Poprad
Kukučínova 4239/1, Poprad
Vízia školy
„Sme škola, ktorá Vás naučí myslieť.“
Základné údaje
Škola sa tretí rok za sebou deklaruje ako najžiadanejšia škola v Prešovskom samosprávnom kraji a jedna z najúspešnejších na Slovensku pokiaľ ide o záujem o štúdium. Okrem kvalitného vzdelávania ponúka žiakom aj priestor na sebarealizáciu v rámci rôznych projektových aktivít, pomocou ktorých získavajú dôležité kompetencie pre ďalšie štúdium na vysokej škole a pre život. Škola vzdeláva takmer 600 žiakov a ponúka vzdelávanie v študijnom odbore gymnázia 8-ročného ako i 4-ročného štúdia a gymnázia zameraného na šport v 4-ročnom štúdiu. Vo všetkých formách štúdia škola ponúka rozšírenú možnosť výberu cudzieho jazyka: anglický, francúzsky, ruský, nemecký, španielsky a taliansky jazyk.
Gymnázium, Poprad
Kukučínova 4239/1, Poprad
Naša skúsenosť s predchádzajúcimi úspešnými projektmi, pri ktorých bola vždy zabezpečená maximálna podpora pre lektorov, učiteľov, vrátane metodických materiálov, významne prispela k tomu, že sme sa opäť zapojili do ďalšieho projektu z vašej dielne.
PaedDr. Beáta Taylorová, PhD.
Základné údaje
O škole
Prečo sa zapojili?
ZŠ, Púchov
Mládežnícka 1434/16, Púchov
Riaditeľ školy: Mgr. Andrea Kurtinová
Koordinátori projektu: Mgr. Katarína Šalamúnová, Ing. Gabriela Marečková
2018/2019
Implementácia: Súčasť predmetov
Fenomén: Voda
Ročník: 7.A
Počet žiakov: 19
2019/2020
Implementácia: Školský predmet, krúžok anglického jazyka
Fenomén: Voda, Kultúra, Komunikácia
Ročník: 9.A, krúžok
Počet žiakov: 112
ZŠ, Púchov
Mládežnícka 1434/16, Púchov
Vízia školy
„Žiak nie je nádoba, ktorú treba naplniť, ale pochodeň, ktorú treba zapáliť. J.A. Komenský“
Základné údaje
Škola poskytuje kvalitné vzdelávanie všetkým deťom s dôrazom na prírodné vedy, inovatívne vyučovacie postupy, rozvoj osobnosti a samostatného myslenia detí s využitím modernej komunikačnej a informačnej techniky. Hlavné zameranie výchovno-vzdelávacej činnosti školy smerujeme k príprave žiakov na život, ktorý od nich vyžaduje, aby boli schopní kriticky a tvorivo myslieť a účinne riešiť problémy. V škole študuje takmer 600 žiakov v 26 triedach od prvého po deviaty ročník.
ZŠ, Púchov
Mládežnícka 1434/16, Púchov
Zaujala nás možnosť získať a zároveň žiakom sprístupniť jedinečné vzdelávacie materiály, ktorých súčasťou sú videá z BBC či Expedícia Fenomény Sveta s mladým YouTuberom Bačom.
Mgr. Katarína Šalamúnová
Základné údaje
O škole
Prečo sa zapojili?
ZŠ Teodora Jozefa Moussona, Michalovce
T. J. Moussona 4, Michalovce
Riaditeľ školy: Mgr. Valéria Kocúrová
Koordinátori projektu: Mgr. Lenka Paľová, Mgr. Jana Sýkorová
2018/2019
Implementácia: Súčasť predmetov
Fenomén: Voda
Ročník: 7.B
Počet žiakov: 28
2019/2020
Implementácia: Školský predmet + krúžok
Fenomén: Voda, Slnko, Vzduch, Kultúra, Komunikácia
Ročník: 5.A, 7.A
Počet žiakov: 48
ZŠ Teodora Jozefa Moussona, Michalovce
T. J. Moussona 4, Michalovce
Vízia školy
„Názornosť, komplexnosť, prepojenie teórie s praxou, zážitkové a medzipredmetové vyučovanie, to sú naše domény vo vyučovaní.“
Základné údaje
Základná škola T. J. Moussona vzdeláva 520 žiakov v 22 triedach. Od 1.ročníka má triedy so zameraním na cudzie jazyky. Okrem dvoch cudzích jazykov sa žiak učí od 1. ročníka aj informatiku. Pri základnej škole pôsobí aj tanečný súbor Slniečko. Dnes má súbor rozpracovanú činnosť v niekoľkých vekových kategóriách od 6 do 20 rokov a na svoje hodiny tanca sa každý týždeň teší viac ako 220 detí.
ZŠ Teodora Jozefa Moussona, Michalovce
T. J. Moussona 4, Michalovce
V projekte Expedícia Fenomény sveta vidíme možnosť oživenia klasického vyučovania o nové prvky. Hlavne žiaci, ktorí majú problém s učením, budú mať prostredníctvom týchto netradičných metód možnosť zapojiť sa do vyučovacieho procesu zaujímavým spôsobom.
Mgr. Lenka Paľová
Základné údaje
O škole
Prečo sa zapojili?
ZŠ, Bošany
Školská 14, Bošany
Riaditeľ školy: RNDr. Jana Kontúrová
Koordinátori projektu: Mgr. Dana Vlasáková
2018/2019
Implementácia: Školský predmet
Fenomén: Slnko
Ročník: 5.A, 5.B
Počet žiakov: 59
2019/2020
Implementácia: Školský predmet
Fenomén: Voda, Slnko, Vzduch, Kultúra, Komunikácia
Ročník: 5.A, 5.B, 9.A, 9.B
Počet žiakov: 78
ZŠ, Bošany
Školská 14, Bošany
Vízia školy
„Sme škola, kde vzdelávanie je orientované na zvyšovanie šance každého byť úspešným v budúcnosti.“
Základné údaje
Základná škola Bošany je školou s 380 žiakmi, ktorí sa učia v 19 triedach. Školský vzdelávací program nesie názov Aktívna škola. Snahou školy je aby žiaci boli aktívni, tvoriví, vedeli sa pýtať, oponovať, argumentovať, premýšľať v súvislostiach, pracovať v tíme. Škola má všeobecné zameranie, dôraz kladie na vyvážené vzdelávanie vo všetkých oblastiach. Silnou stránkou školy je využívanie technológií. Škola sa zviditeľnila vďaka celoslovenským projektom Škola na dotyk a Notebook pre každého žiaka. Jednou z jej najväčších výhod je odvaha k inováciám. Škola deklaruje, že si vyberá iba tie, ktoré majú veľký vzdelávací potenciál.
ZŠ, Bošany
Školská 14, Bošany
Fenomény sveta pre mňa predstavujú nový pohľad na spôsob odovzdávania informácií a ich pochopenia na strane žiakov. Učiť v súvislostiach a myslieť v súvislostiach je to, čo našim deťom chýba.
Mgr. Dana Vlasáková
Základné údaje
O škole
Prečo sa zapojili?
ZŠ, Nováky
Pribinova ul. 123/9, Nováky
Riaditeľ školy: Mgr. Viera Pechová
Koordinátori projektu: Mgr. Jana Ťažiarová, Mgr. Miroslava Závadská
2018/2019
Implementácia: Školský predmet
Fenomén: Kultúra
Ročník: 5.A, 5.B, 5.C
Počet žiakov: 59
2019/2020
Implementácia: Školský predmet
ZŠ, Nováky
Pribinova ul. 123/9, Nováky
Vízia školy
„V snahe položiť základy pre úspešný život každého jedinca pracujeme na rozvoji jeho schopností.“
Základné údaje
Základná škola Pribinova v Novákoch začala s vyučovaním v roku 1951. V školskom roku 2018/2019 je zapísaných 385 žiakov, s počtom tried 19. V zmysle svojej vízie sa škola snaží vychovávať žiakov k samostatnosti, zodpovednosti, tímovosti, učí ich vnímať, akceptovať inakosť a uplatňovať morálne hodnoty v praktickom živote. Učitelia školy sa zapájajú do rôznych inovatívnych projektov. Okrem toho škola triedi odpad, zbiera použitý olej, plastové vrchnáky, zubné kefky, elektroodpad a taktiež kompostuje.
ZŠ, Nováky
Pribinova ul. 123/9, Nováky
Fenomény sveta ma okamžite zaujali, keďže ich obsahom sú aj videá BBC a ja vyučujem anglický jazyk. Zároveň ma nesmierne bavia nové výzvy. Vedenie školy navrhlo realizovať vzdelávanie cez nový školský predmet s názvom „Bádanie“. Ja osobne sa zaujímam o fyziku, kultúru, milujem knihy, dokumenty a toto bolo ako splnený sen. Myslím si, že presne takéto niečo v našom školstve chýba - prepájanie tém, jazykov, kultúr a pod. Vzdelávanie by sa malo realizovať komplexne a nie čiastkovo. Už teraz viem, že vyučovanie bude zážitkové nielen pre deti, ale aj pre mňa.
Mgr. Miroslava Závadská
Základné údaje
O škole
Prečo sa zapojili?
ZŠ J.J.Thurzu, Detva
A. Bernoláka 20, Detva
Riaditeľ školy: Mgr. Bohuslav Ilavský
Koordinátori projektu: Mgr. Gabriela Kuklišová, Mgr. Eva Kuráková
2018/2019
Implementácia: Súčasť predmetov
Fenomén: Komunikácia
Ročník: 9.C
Počet žiakov: 28
2019/2020
Implementácia: Súčasť predmetov + projektový týždeň
Fenomén: Voda, Slnko, Vzduch, Kultúra, Komunikácia
ZŠ J.J.Thurzu, Detva
A. Bernoláka 20, Detva
Vízia školy
„Zabezpečiť čo najkvalitnejšiu prípravu žiakov v cudzích jazykoch so zameraním na komunikatívnosť a s ohľadom na schopnosti jednotlivých žiakov.“
Základné údaje
Základná škola Júliusa Juraja Thurzu v Detve je plnoorganizovaná základná škola, ktorá vznikla v roku 1979. V škole sa učí približne 400 žiakov v 19 triedach. Ako jediná škola v Detve a jedna z mála na Slovensku sa cez projekt Škola 21 rozhodla, pod vedením odborných garantov T. Piovarčiovej, D. Halašovej s podporou Asociácie S. Kovalikovej, nastúpiť na neľahkú cestu Riadenej zmeny, prostredníctvom ktorej sa snažia zavádzať a rozvíjať životné zručnosti, aplikovať princípy vysoko efektívneho učenia založené na výskumoch mozgu a rešpektujúcej komunikácie, vytvárať bezpečné a obohatené prostredie a vzdelávať svojich zamestnancov v súčasných prístupoch.
ZŠ J.J.Thurzu, Detva
A. Bernoláka 20, Detva
Nič v živote nefunguje izolovane a myslíme si, že toto v školách deti neučíme. Realizácia projektu ukázala, že inovácia začína od učiteľa, od jeho myslenia a nastavenia.
Mgr. Gabriela Kuklišová
Základné údaje
O škole
Prečo sa zapojili?
ZŠ, Nitra
Benkova 34, Nitra
Riaditeľ školy: PaedDr. Róbert Harmata
Koordinátori projektu: Mgr. Mária Bernáthová, PaedDr. Róbert Harmata, PaedDr. Henrieta Horičková, PhD.
2018/2019
Implementácia: Tematický týždeň
Fenomén: Vzduch
Ročník: 6. ročník
Počet žiakov: 15
2019/2020
Implementácia: Školský predmet + projektový týždeň
Fenomén: Školský predmet
Ročník: 5.T, 5.U, 7., 8., 9. ročník
Počet žiakov: 110
ZŠ, Nitra
Benkova 34, Nitra
Vízia školy
„Vychovať slušných, empatických, tvorivých ľudí s vynikajúcimi výsledkami v humanitných i prírodovedných oblastiach, s veľmi dobrou znalosťou cudzích jazykov, ako i znalosťami a zručnosťami v oblasti informačno-komunikačných technológií.“
Základné údaje
Základná škola Benkova 34 v Nitre je sídlisková škola, ktorú navštevuje 933 žiakov. Vzhľadom na kapacity školy má vyťažené všetky učebne 49 tried, 9 počítačových a tabletových učební. Jedna počítačová učebňa je vyčlenená na potreby školení a implementácie projektov do vyučovacieho procesu. Vzdelávanie žiakov bežných tried je zamerané hlavne na posilnenie výuky prírodovedných predmetov a informatiky. Vzdelávanie v cudzom jazyku prebieha už od prvého ročníka. Samozrejmosťou je vyučovanie informatiky od prvého ročníka. Škola vzdeláva aj žiakov so všeobecným intelektovým nadaním.
ZŠ, Nitra
Benkova 34, Nitra
Vzhľadom na atraktívnosť, inovatívnosť a technologickú vyspelosť projektu Expedícia Fenomény sveta sme si nemohli nechať ujsť príležitosť participovať na projekte. Vynikajúce unikátne videá z dielne BBC, kvalitné interaktívne cvičenia, moderné poňatie vyučovania bez delenia na predmety, pozeranie sa na fenomén ako na celok z rôznych uhlov pohľadu a z rôznych perspektív, vynikajúce metodické materiály a námety na hodiny, učebné pomôcky pre prácu v skupinách – to všetko je zárukou kvality a preto nemôžeme v projekte chýbať. Expedícia Fenomény sveta dokáže vtiahnuť žiaka do problému v širšom kontexte. Žiak sa stáva členom expedície, kde hľadá riešenia formou tímovej spolupráce. Pritom si neuvedomuje, že úlohy rieši medzipredmetovo, ale rieši ich z hľadiska vyriešenia problému a to je práve ten inovatívny pohľad. Predmety sa navzájom prelínajú. Takéto vymanenie sa z predmetov, tento širší pohľad je nóvum i pre nás učiteľov. Je to pre všetkých výzva, na ktorú sa tešíme.
PaedDr. Róbert Harmata, PaedDr. Henrieta Horičková, PhD.
Základné údaje
O škole
Prečo sa zapojili?
ZŠ, Banská Bystrica
Trieda SNP 20, Banská Bystrica
Riaditeľ školy: Mgr. Sergej Čabala
Koordinátori projektu: Mgr. Lenka Harvanová, Mgr. Gabriel Stach
2018/2019
Implementácia: Súčasť predmetov
Fenomén: Komunikácia
Ročník: 9. ročník
Počet žiakov: 28
2019/2020
Implementácia: Súčasť predmetov
Fenomén: Voda
Ročník: 5. – 9. ročník
ZŠ, Banská Bystrica
Trieda SNP 20, Banská Bystrica
Vízia školy
„Škola pripravujúca žiakov na samostatné a aktívne zapojenie sa do života prostredníctvom osvojovania si vedomostí, ovládania cudzích jazykov, rozvíjania vzťahu k životnému prostrediu a k počítačovej gramotnosti.“
Základné údaje
Pri profilácii škola vychádza z potrieb súčasnej spoločnosti, rozširujúci sa trh práce – cudzie jazyky, počítačovú gramotnosť ako nevyhnutnú súčasť výbavy každého človeka a zvýšenie v uplatniteľnosti na trhu práce. Personálne zloženie a technické vybavenie školy umožňujú naplniť stanovené ciele. Poloha školy a kvalifikovanosť učiteľov dáva možnosť aktívne pracovať v oblasti environmentálnej oblasti. Kto chápe a uvedomuje si vzťahy v prírode, lepšie pochopí spoločenské a ekonomické súvislosti. V tomto zmysle škola v ročníkoch 1 až 9 vzdeláva viac ako 400 žiakov.
ZŠ, Banská Bystrica
Trieda SNP 20, Banská Bystrica
Zapojenie do projektu Fenomény sveta vnímam ako príležitosť zatraktívniť vyučovací proces nielen pre žiakov, ale aj pre samotných učiteľov na našej škole. S využitím moderných metód, aktivít a videí, ktoré tento projekt obsahuje, môžeme u žiakov zvýšiť záujem o vzdelávanie, otvoriť im nové pohľady na aktuálne témy a zároveň aj obohatiť klasické vyučovanie. Mnohí mladí ľudia, samozrejme, aj žiaci na našej škole, sledujú YouTuberov, ktorí sa často stanú ich inšpiráciou či idolom. A práve tento projekt je skvelou a zaujímavou možnosťou zapojiť našich žiakov do vedomostných výziev s YouTuberom Bačom, ktorí ich prevedie rôznymi svetovými destináciami a bude ich motivovať k súťaži o objavnú expedíciu do nórskych fjordov.
Mgr. Lenka Harvanová, Mgr. Gabriel Stach
Základné údaje
O škole
Prečo sa zapojili?
ZŠ, Bratislava
Karloveská 61, Bratislava
Riaditeľ školy: Mgr. Eva Horníková
Koordinátori projektu: Mgr. Zuzana Kubovčíková
2018/2019
Implementácia: Tematický týždeň
Fenomén: Slnko, Voda, Vzduch, Komunikácia, Kultúra
Ročník: 5. – 9. ročník
Počet žiakov: 207
2019/2020
ZŠ, Bratislava
Karloveská 61, Bratislava
Vízia školy
„Vnímame učenie ako poznávanie sveta, v ktorom všetci žijeme a budeme žiť. Vedieme deti k poznaniu svojej ceny, k pozitívnemu využívaniu svojich vlastností, k spravodlivému konaniu.“
Základné údaje
Základná škola Karloveská 61 bola otvorená 1. septembra 1969. Je plnoorganizovaná, má 9 ročníkov a 18 tried. Od školského roku 1991/1992 sa zameriava na výučbu cudzích jazykov a od školského roku 2001/2002 aj na výučbu informatiky.
ZŠ, Bratislava
Karloveská 61, Bratislava
Hlavným dôvodom bola dobrá skúsenosť z predchádzajúcich projektov (Moja prvá škola, Malá finančná akadémia, Misia Modrá planéta) z dielne EDULAB pre prvý stupeň. Učitelia dostali vypracované metodické postupy k jednotlivým aktivitám. Priala som si, aby sa k prierezovému vyučovaniu dostali aj vyučujúci na 2. stupni.
Mgr. Eva Horníková
Aj vy môžete učiť inovatívne, atraktívne a zážitkovo
Objednajte si balík vzdelávacích materiálov Fenomény sveta do svojej školy. Získate všetko potrebné k tomu, aby ste mohli ihneď začať s vyučovaním nového školského predmetu.
„Zaujala nás možnosť získať a zároveň žiakom sprístupniť jedinečné vzdelávacie materiály, ktorých súčasťou sú videá z BBC či Expedícia Fenomény sveta s mladým YouTuberom. Aj my, učitelia, potrebujeme pri svojej práci motiváciu, aby sme učili tak, ako sa od nás očakáva v 21.storočí. Túto motiváciu nám prinášajú Fenomény sveta vo forme inovatívnych vzdelávacích metód, úžasných vzdelávacích materiálov a digitálnych technológií.“
Mgr. KATARÍNA ŠALAMÚNOVÁ
Základná škola, Mládežnícka 1434/16, Púchov
„Videá BBC, ako aj kvalitne spracované medzipredmetové aktivity prepojené na inovatívne spôsoby výučby nám pomôžu naplniť naše ciele. Tak ako v tomto roku, tak aj v rokoch budúcich budeme tento projekt implementovať do výučby na našej škole a veríme, že projekt bude pre nás a našich žiakov veľkým prínosom.“
Mgr. KATARÍNA KURUCOVÁ
Základná škola, Komenského 13, Sabinov
„Do projektu sme sa zapojili aj preto, že je naozaj dobrý pre deti aj pre učiteľov. Keď sme o ňom rozprávali kolegom, myšlienka sa im páčila a mali chuť sa podieľať na jeho realizácii. Tešíme sa hlavne na to, ako bude učenie deti baviť.“
RNDr. ZUZANA HANUDELOVÁ
Základná škola, Komenského 13, Sabinov
„Tak, ako sa Tatra banka snaží prinášať inovácie a nové trendy do bankovníctva, aj Fenomény sveta sa snažia rovnaké princípy prinášať do vzdelávania. Vzdelávanie je nevyhnutnou súčasťou pokroku, preto aj nám záleží na tom, aby sme vedeli posúvať jeho hranice. A to aj vďaka Fenoménom sveta.“
Ing. PETER MATÚŠ
člen predstavenstva Tatra banky
„Zapojenie do projektu Fenomény sveta vnímam ako príležitosť zatraktívniť vyučovací proces nielen pre žiakov, ale aj pre samotných učiteľov na našej škole. S využitím moderných metód, aktivít a videí, ktoré tento projekt obsahuje, môžeme u žiakov zvýšiť záujem o vzdelávanie, otvoriť im nové pohľady na aktuálne témy a zároveň aj obohatiť klasické vyučovanie.“
Mgr. LENKA HARVANOVÁ
Základná škola, Trieda SNP 20, Banská Bystrica
„Expedícia Fenomény sveta posúva vzdelávanie do ďalšej dimenzie. Žiak sa stáva výskumníkom a učiteľ sa posúva čoraz viac do roly facilitátora. Jednotlivé fenomény sú predstavované v súvislostiach, ktoré sú názorne prezentované pomocou unikátnych videí z dielne BBC. Prepojenie s anglickým jazykom umožní učiteľom aplikovať metódu CLIL do vyučovania. Hlavný význam tohto projektu však vidíme v uplatňovaní medzipredmetových vzťahov a komplexnosti, ktorou sa jednotlivé fenomény vyznačujú.“
Ing. DANIELA KOPINSKÁ
Gymnázium, Kukučínova 4239/1, Poprad
„Mnohí mladí ľudia, samozrejme, aj žiaci na našej škole, sledujú YouTuberov, ktorí sa často stanú ich inšpiráciou či idolom. A práve tento projekt je skvelou a zaujímavou možnosťou zapojiť našich žiakov do vedomostných výziev s YouTuberom Bačom, ktorí ich prevedie rôznymi svetovými destináciami a bude ich motivovať k súťaži o objavnú expedíciu do nórskych fjordov.“
Mgr. GABRIEL STACH
Základná škola, Trieda SNP 20, Banská Bystrica
„Fenomény sveta, to je množstvo kvalitných materiálov na vyučovanie, hotové metodiky pre učiteľov, možnosť vyskúšať si inovatívne metódy vyučovania, nový rozmer vyučovania a možnosť ukázať iným, že inovácia začína od učiteľa, od jeho myslenia a nastavenia.“
Mgr. GABRIELA KUKLIŠOVÁ
Základná škola J. J. Turzu, Detva
„V projekte Expedícia Fenomény sveta vidíme možnosť oživenia klasického vyučovania o nové prvky. Hlavne žiaci, ktorí majú problém s učením, budú mať prostredníctvom týchto netradičných metód možnosť zapojiť sa do vyučovacieho procesu zaujímavým spôsobom.“
Mgr. LENKA PAĽOVÁ
Základná škola T. J. Moussona, Michalovce
„Expedícia Fenomény sveta dokáže vtiahnuť žiaka do problému v širšom kontexte. Žiak sa stáva členom expedície, kde hľadá riešenia formou tímovej spolupráce. Pritom si neuvedomuje, že úlohy rieši medzipredmetovo, ale rieši ich z hľadiska vyriešenia problému a to je práve ten inovatívny pohľad. Predmety sa navzájom prelínajú. Takéto vymanenie sa z predmetov, tento širší pohľad je nóvum i pre nás učiteľov. Je to pre všetkých výzva, na ktorú sa tešíme.“
Mgr. RÓBERT HARMATA
Základná škola, Benkova 34, Nitra
„Fenomény sveta ma okamžite zaujali, keďže ich obsahom sú aj videá BBC a ja vyučujem anglický jazyk. Zároveň ma nesmierne bavia nové výzvy. Vedenie školy navrhlo realizovať vzdelávanie cez nový školský predmet s názvom „Bádanie“. Ja osobne sa zaujímam o fyziku, kultúru, milujem knihy, dokumenty a toto bolo ako splnený sen. Myslím si, že presne takéto niečo v našom školstve chýba - prepájanie tém, jazykov, kultúr a pod. Vzdelávanie by sa malo realizovať komplexne a nie čiastkovo. Už teraz viem, že vyučovanie bude zážitkové nielen pre deti, ale aj pre mňa.“
Mgr. MIROSLAVA ZÁVADSKÁ
Základná škola, Pribinova 123/9, Nováky